Červen - měsíc tenkého střeva

Zimu jsme ve zdraví zvládli, na jaře si dopřávali nové živiny a pročistili organismus a teď se podíváme, jak jsme na tom s trávením. Měsíc červen je totiž spjatý s orgánem tenké střevo, které je párovým orgánem srdce. Energii doplňujeme pohybem a zároveň vhodnou stravou. Nutno ještě podotknout, že střevo obsahuje obrovské množství lymfatických uzlinek, takže je v podstatě zodpovědné za kvalitu lymfatického systému. Tedy jakým způsobem se všechny přijaté látky do těla nejlépe vstřebají a následně všechny škodliviny vyloučí.

Jak poznáme, že máme oslabenou funkci tenkého střeva? V první řadě je to pocit tlaku pod žebry a nadýmání. Dalším symptomem je bolest páteře a také výskyt plísní (vaginálních, kožních, nehtových). Orgánové hodiny tenkého střeva jsou mezi 13 a 15 hodinou a je tudíž vhodné v této době střeva nezatěžovat jídlem špatně stravitelným. Nejhorší vliv má na tenké střevo stres. První pomocí pro zklidnění je klidné a hluboké dýchání do bránice.

Foto střevo

Jaké potraviny mohou přispět k lepší funkci střeva a trávení vůbec? Je to například sója a naklíčené fazole mungo, zelené saláty, rajčata, okurky, špenát, ředkvičky, chřest, červený meloun, jahody, maliny, třešně, pohanka, rýže, kozí a ovčí sýry, sladkovodní ryby a jehněčí maso. Z tekutin je ideální zelený čaj a voda.

Jaké přípravky vám můžeme doporučit pro lepší funkci střeva? Je to třeba Bylinná směs pro klid a dobré trávení nebo šťáva z Aloe Vera. Dále z řady tkáňových solí přípravek Nat sulph a v neposlední řadě kapsle ProbioLact pro nastolení správného prostředí střeva. Zcela jistě je také prospěšné pro střevo pití zeleninových a ovocných šťáv, které jsou navíc i pro celý organismus velice osvěžující.

 


Autorka článku: Jana Hrušková

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení